Jag är grymt vass med pennan, en idéspruta som kan vara kreativ när det önskas och korrekt informativ när sådant behov finns. Jag är en fena på att skriva övertygande, lättläst med en röd tråd genom hela texten och med intresset i behåll för den som läser.
Med en juristexamen i bakfickan och vidareutbildning inom copywriting på Berghs School of Communication har jag en annan ingång än en sedvanlig copywriter. En bra sådan. En jurist är vässad till att ta fram och analysera relevant material för att sedan skapa en kort och kärnfull text. Att skriva koncist är en talang som jag besitter lika väl som jag kan bre ut texten om du hellre önskar det.
Content
jul 2021 - jul 2022
Sana Labs är ett inspirerande företag som erbjuder kurser med AI och pedagogisk psykologi som grund. Som author (dvs. copywriter och content writer) för Sana Labs skrev jag personligt och adaptivt nätbaserat kursinnehåll.
Sedan mars 2022 frilansade jag även som Learning architect för Sana Labs. I denna roll gav jag vägledning, granskade och gav feedback till andra authors arbeten, allt med målet att varje kurs skulle bli så bra som möjligt för slutkunden.
Copywriting - Rubriksättning
HT 2020
"När du vill dölja mörka ringar"
Exempel från kurs i Copywriting på Berghs School of Communication.
Uppgift - rubriksättning.
Copywriting, projektarbete
Nov 2020
Tänk dig att du gör ett ärende i en av Bromma Blocks retail-butiker. Plötsligt hör du i högtalarna om att en spännande person snart ska gästa LIVE @ bromma blocks inne i gallerian. Vad gör du efter ditt ärende - tar du bilen hem direkt eller går du in i gallerian?
Slutprojekt från kurs i Copywriting på Berghs School of Communication.
Copywriting - spökskrivning
HT 2020
"Från Leinköping till Abrahamsberg. Gud, vad jag älskar Abis! Inte ens en villa på Grönviksvägen skulle få mig att flytta från vår underbara tvåa. Ja, det är ju inte bara jag som har en saying i detta..."
Exempel från kurs i Copywriting på Berghs School of Communication.
Uppgift - spökskrivning.
Copywriting - tonalitet
HT 2020
Argumentation kring Arlas kampanj "Bara mjölk smakar mjölk" och hur kampanjen lämpar sig med deras tonalitet.
Exempel från kurs i Copywriting på Berghs School of Communication.
Uppgift - tonalitet.